Co można jeść, a czego unikać na diecie?

co najlepiej jeść na diecie

Ażeby dieta była efektywna a jej działanie zadowalające, należy przestrzegać pewnych zasad. Zmniejszenie porcji jest tylko pierwszym krokiem w kierunku wymarzonej, szczuplejszej sylwetki. Nic nie pomoże, jeśli jemy mało lecz wciąż niezdrowo. Przez lata praktyki i badań dietetycy opracowali listę produktów, które są zakazane na diecie redukującej masę ciała oraz tych, które mogą pomóc w zrzucaniu nadprogramowych kilogramów. Podpowiemy więc co można jeść, a czego lepiej unikać będąc na diecie.

Co można jeść bez ograniczeń będąc na diecie?

Rozpoczynając dietę najczęściej duży problem stanowi pytanie co jeść a czego nie na diecie. Nie od dziś wiadomo, że będąc na diecie naszymi największymi przyjaciółmi są wszelkie produkty pozbawione soli i cukru. W takim razie co najlepiej jeść na diecie?

Jednym z produktów, które śmiało możemy spożywać do woli, są warzywa. Jest to bezpieczny wybór, który nie powoduje nadmiernego przyrostu masy ciała a wręcz pomaga pozbyć się zbędnych kilogramów. Zatem najbardziej wskazane produkty na diecie to warzywa, takie jak kalafior, pomidor, szpinak, ogórek oraz brokuł. Dobrze jest, aby warzyw nie przyprawiać solą. Również wskazane na diecie jest spożywanie mięs.

Potrawy mięsne są tym, co warto jeść na diecie, ze względu na bogactwo białka. Oczywiście najlepsze będą mięsa chude, czyli piersi i udko bez skóry z kurczaka lub indyka, polędwica, rostbef i antrykot wołowy, schab i polędwica wieprzowa, czy sznycel oraz łopatka cielęca. Podobnie jak warzyw, mięs również nie powinno się dosalać. Aby nadać im dodatkowego smaku i aromatu, można przyprawiać mięsa pieprzem oraz wszelkimi ziołami, zarówno świeżymi, jak i suszonymi. Równie mocno zalecanymi produktami na diecie są ryby oraz owoce morza. Zawierają one cenne kwasy omega-3, które wpływają na dobry wygląd skóry, prawidłowe funkcjonowanie oczu oraz dobrą kondycję mózgu. Oczywiście najbardziej wskazane jest spożywanie produktów gotowanych na parze, „z wody”, grillowanych lub też pieczonych. Czymś, co należy ograniczyć w diecie, jest spożywanie produktów smażonych a zupełnie zabronione jest smażenie na oleju bądź innym tłuszczu. Na diecie znakomicie działają otręby i kiełki zbożowe, stanowią one nieocenione źródło zdrowych węglowodanów i cennego błonnika, który wspomaga prawidłowe działanie układu pokarmowego.

Problemy podczas diety i sposoby na ich skuteczne rozwiązanie

Częstym problemem podczas stosowania diet, zwłaszcza wysokobiałkowych, są zaparcia. Dzięki dodaniu otrębów, na przykład do jogurtu jedzonego na drugie śniadanie, możemy szybko zapomnieć o tym kłopotliwym problemie. Śniadanie uznawane jest za najważniejszy posiłek w ciągu dnia, a zwłaszcza śniadanie na diecie, dlatego warto włączyć do niego otręby czy kiełki zbożowe. Natomiast co jeść będąc na diecie, aby zapewnić sobie dawkę węglowodanów w porze obiadowej? Najlepiej włączyć do diety kaszę gryczaną, kaszę jęczmienną oraz brązowy ryż. Wskazane produkty na diecie, to także chude mleko i sery. Jednak nie te zupełnie odtłuszczone, gdyż bez udziału tłuszczu organizm nie ma dostępu do witamin zawartych w produktach nabiałowych.

Czego absolutnie nie można jeść na diecie?

Istnieją również produkty, które należy ograniczyć w diecie, jeśli planujemy nieco schudnąć. Niestety nie wszystkie warzywa są takim pewnym i bezpiecznym wyborem. Warto więc wiedzieć jakich warzyw unikać na diecie. Do grupy warzyw zakazanych należą buraki ze względu na wysoką zawartość cukru. Z tego samego powodu lepiej jest zrezygnować z batatów. Z kolei owoce w diecie są bardzo ważne ze względu na bogactwo witamin. Jednak należy uważać na owoce bardzo słodkie, gdyż zawierają one więcej cukru, który z kolei nie sprzyja chudnięciu. Do grupy owoców, których nie powinno się jeść będąc na diecie, należą winogrona, mango czy banany. Całkowicie zakazane są wszelkiego rodzaju owoce suszone.

Słodzone napoje to wróg numer 1 każdej diety

Ponadto istnieje też grupa produktów, które mocno utrudniają utratę niechcianych kilogramów masy ciała. Najbardziej szkodliwe z nich, to słodzone napoje gazowane i alkohol. W dalszej kolejności należy wystrzegać się białego pieczywa, białego ryżu i białego makaronu. Oprócz tego oczywiście wszelkie słodycze i wypieki cukiernicze stanowią zagrożenie dla diety redukcyjnej. Chudnięcie uniemożliwiają również potrawy mączne, czyli na przykład pierogi, kluski czy knedle. Zakazane produkty na diecie to także tak zwane produkty z grupy light. Ich nazwa pochodzi od znacznie zredukowanej ilości tłuszczu, jednak aby smak pozostał równie atrakcyjny, jest on sztucznie „podbijany” cukrem lub innymi szkodliwymi słodzikami. Tak więc produkty light, to rezygnacja z tłuszczu na rzecz większej ilości cukru, co wcale nie jest pozytywną zamianą. Na diecie należy także zrezygnować ze słonych przekąsek, takich jak precelki i paluszki oraz chipsy. Ponadto nie należy jeść dań mocno przetworzonych, czyli gotowych posiłków, jak również fast foodów. Zawierają one szczególnie dużo tłuszczów trans oraz szkodliwych nasyconych kwasów tłuszczowych, które oprócz negatywnego wpływu na wagę, oddziałują także niekorzystnie na cały układ pokarmowy oraz układ krążenia.

Oprócz tego co jemy, ważne jest też, co ile jeść na diecie. Starajmy się, aby posiłki były regularne, zawsze o tych samych porach a przerwy między nimi były w miarę równe. Najbardziej optymalne jest spożywanie posiłków co cztery godziny.

Oprócz tego co jemy, ważne jest też, co ile jeść na diecie. Starajmy się, aby posiłki były regularne, zawsze o tych samych porach a przerwy między nimi były w miarę równe. Najbardziej optymalne jest spożywanie posiłków co cztery godziny.

Podziel się tym wpisem ze znajomymi