Co najlepiej jeść na śniadanie na diecie?

dietetyczne śniadanie jakie

Podczas diety redukcyjnej bardzo duże wyzwanie stanowi odpowiednie komponowanie posiłków. Ważna jest zarówno niska kaloryczność, jak i potrzeba dostarczenia wszelkich witamin oraz składników odżywczych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Śniadanie jest bardzo ważnym posiłkiem, gdyż to od niego rozpoczynamy dzień i powinno ono być na tyle lekkie, by nie stanowić obciążenia dla budzącego się dopiero organizmu, a jednocześnie dostarczyć energii na początek dnia. Podpowiadamy, co więc jeść na śniadanie będąc na diecie.

Co najlepiej jeść na śniadanie podczas diety?

Niezależnie od tego, na jakiej diecie jesteśmy i jakie obowiązują w niej zasady, śniadanie, jak każdy inny posiłek, powinno być mało kaloryczne, jednak wartościowe i pełne witamin. Dlatego też wyzwaniem jest odpowiedź na pytanie, co najlepiej jeść na diecie. Przedstawimy propozycje idealnego dietetycznego śniadania, jednak należy pamiętać, aby w razie potrzeby przepisy i pomysły te zmodyfikować na potrzeby swojej diety oraz w razie występowania jakichkolwiek alergii pokarmowych. Bardzo dobrym pomysłem na śniadanie na diecie są na przykład jajka, twarożek czy serek wiejski, ewentualnie także razowe lub pełnoziarniste pieczywo. Jako dodatek może również posłużyć dowolne warzywo. Należy pamiętać, że ilość spożywanych na diecie warzyw może być bardzo duża ze względu na ich niską kaloryczność i dużą zawartość witamin oraz cennych składników mineralnych.

Pomysł na dietetyczne śniadanie do pracy

W ostatnim czasie bardzo modne stały się tak zwane lunch boxy. Są to pudełka, jakie w środku wyposażone są w przegródki pozwalające na zabranie kilku produktów, które nie wymieszają się w trakcie transportu. Pudełka takie doskonale nadają się na ulokowanie w nich sycącego śniadania, które zabierzemy ze sobą do pracy. Ale co jeść na śniadanie na diecie? Przedstawiamy kilka pomysłów na dietetyczne śniadanie.

Jeśli mamy nieco więcej czasu i możemy sobie pozwolić na przygotowanie przed pracą nieco bardziej czasochłonnego posiłku, to doskonałym pomysłem na dietetyczne śniadanie jest omlet z warzywami i szynką. Warzywa należy pokroić w kostkę, podobnie jak wędlinę. Następnie jajka wbić do miseczki i ubić je, można to zrobić ręcznie lub mikserem. Liczba użytych jajek zależy od kaloryczności naszej diety oraz indywidualnego zapotrzebowania kalorycznego, jednak optymalne powinny być 2–3 jajka. Do miski z ubitymi jajkami dodajemy mleko, około jednej łyżki na każde użyte jajko. Doprawiamy jajka ulubionymi przyprawami. Nie należy zapominać o pieprzu, jednak soli używajmy bardzo ostrożnie, gdyż jest ona wrogiem wszelkich diet i wpływa na zatrzymywanie wody w organizmie. Dozwolone są wszelkie zioła, jak również papryka słodka lub wędzona. Następnie na patelnię z rozgrzanym masłem wylewamy masę jajeczną, a po chwili dodajemy pokrojone wcześniej warzywa. Omlet należy smażyć z dwóch stron aż do momentu ścięcia się jajka i nabrania ładnego, rumianego koloru. Dobrze pamiętać, że jajka na śniadanie w diecie zawsze są dobrym pomysłem.

Szybkie śniadanie dietetyczne

Jeśli jednak o poranku mamy znacznie mniej czasu, to dużo lepszą i szybszą propozycją na śniadanie jest twarożek o obniżonej zawartości tłuszczu z dodatkami. Jako dodatki do takiego twarożku mogą posłużyć na przykład otręby owsiane albo gryczane, szczypiorek lub też dowolne warzywo. Doskonale spisuje się pokrojony w kosteczkę ogórek lub rzodkiewka. Takie śniadanie jest szybkie w przygotowaniu i łatwo je zabrać ze sobą do pracy. Należy pamiętać, że śniadanie, które zabierzemy ze sobą do pracy, nie powinno być przygotowywane dzień wcześniej. Świeżość posiłków, zwłaszcza na diecie, jest bowiem bardzo ważna.

Dietetyczne śniadanie odpowiednie do szkoły

Pożywne dietetyczne śniadanie jest także bardzo ważne dla młodzieży uczącej się. Nauka jest procesem bardzo energochłonnym i dlatego odpowiednie odżywienie mózgu oraz zaopatrzenie całego organizmu w energię jest bardzo ważne. Przykładem doskonałego zdrowego i dietetycznego śniadania są płatki owsiane na śniadanie. Dawno udowodniono, że owsianka skutecznie wspomaga odchudzanie, a oprócz tego jest smaczna i szalenie zdrowa. Płatki owsiane zawierają bowiem bardzo cenne białko roślinne, które odpowiada za odpowiednie funkcjonowanie metabolizmu, błonnik odpowiedzialny za prawidłową pracę jelit oraz bogactwo nienasyconych kwasów tłuszczowych i węglowodanów złożonych. To jednak nie wszystko. Takie dietetyczne śniadanie na słodko to także bogactwo manganu, fosforu, miedzi, żelaza, selenu, magnezu i cynku oraz witaminy B1. Dobrym i łatwym pomysłem na dietetyczne drugie śniadanie do szkoły są dietetyczne kanapki na śniadanie.

Podpowiadamy, co przygotować na dietetyczne drugie śniadanie

Pomysł na dietetyczne drugie śniadanie jest niemal tak samo ważny jak pierwsze śniadanie. Drugie śniadanie nie powinno już być tak obfite. Powinno ono spełniać jedynie rolę przekąski i dostarczać znacznie mniej kalorii niż pierwsze śniadanie. Według zaleceń dietetyków drugie śniadanie na diecie powinno stanowić 10% dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Dlatego na takie lekkie śniadanie proponujemy jogurt naturalny z owocami i musli lub koktajle dietetyczne na śniadanie. W skład takiego koktajlu może wchodzić jabłko, pomarańcza, marchew, liście szpinaku czy kiwi. Skład zależy wyłącznie od naszych upodobań i fantazji.

Podziel się tym wpisem ze znajomymi