Co warto wiedzieć przed piciem wyciskanych soków?

wyciskane soki co trzeba wiedzieć

Pijąc soki warzywne, trzeba wiedzieć, jak to prawidłowo robić. Otóż soki te pije się bardzo małymi łykami, tak aby miały czas zmieszać się w ustach ze śliną. Powinno się je spożywać około trzydzieści minut przed posiłkiem. W ciągu jednego dnia możemy wypić minimum dwie szklanki wyciśniętego soku warzywnego, maksymalnie jeden litr.

Jeśli po wypiciu soku warzywnego nie odczuwamy żadnych nieprzyjemnych doznań, możemy spróbować wypijać go więcej. Wypijamy go od razu po przygotowaniu.

Przepisy na zdrowe soki i ich właściwości

Sok pomidorowy

Jest bardzo bogatym źródłem witamin: A, B1, B6, PP, K, C, E, D. Oprócz tego znajdują się w nim niezbędne składniki mineralne: potas, magnez, żelazo, sód, fosfor, wapń, mangan, kobalt, chlor, fluor, cynk i miedź. To także cenne źródło kwasów, przede wszystkim pantotenowego, foliowego i szczawiowego. Korzyści płynące z picia soku pomidorowego: -spowolnienie procesów gnilnych i fermentacyjnych, które zachodzą w jelitach; -poprawa przemiany materii; -polepszenie funkcjonowania pracy serca; -obniżenie poziomu cholesterolu we krwi; – zapobieganie nadciśnieniu tętniczemu; -wzmocnienie systemu odpornościowego organizmu; -zawartość likopenu zmniejsza ryzyko zachorowania na choroby nowotworowe; -karoten chroni przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym; -poprawa funkcjonowania mięśni i pracy mózgu.

Sok z czerwonych buraków

To prawdziwa bomba witaminowa. Zawiera między innymi witaminy A, C i B1 oraz kwas foliowy, potas, żelazo, magnez, wapń i kobalt. Jego właściwości: -wzmacnia leczenie chorób układu krążenia i układu pokarmowego; -poprawia odporność;-zapobiega i leczy anemię;-pomaga w pozbyciu się wzdęć i zaparć; -pomaga usunąć kamienie nerkowe i żółciowe. Pijemy go po dwóch, trzech godzinach od przygotowania.

Sok z marchwi

sok marchwiowy właściwości

Jest bardzo bogaty w witaminy z grupy B, Znajdziemy wśród nich między innymi witaminę B1, B2, B3, B6 i B12. Oprócz tego zawiera także kwas foliowy, witaminy E, K, C, PP. Korzyści płynące z picia soku marchewkowego: -wzmocnienie układu odpornościowego;-poprawa kolorytu i stanu cery;-korzystny wpływ na wzrok; -wzmocnienie struktury paznokci, włosów i zębów; -obniżenie ciśnienia krwi; -oczyszczenie organizmu ze szkodliwych substancji; -poprawienie wydolności fizycznej. Pity przez osoby cierpiące na wrzody żołądka lub dwunastnicy pozwala się ich pozbyć.

Sok z selera

sok z selera właściwości

Seler jest bardzo zdrowym, choć nie docenianym warzywem. Przygotowany z niego sok dostarcza dużej ilości witamin: A, B1, B2, B6, C, K, E, PP. Regularnie pity zapobiega szybkiemu starzeniu się organizmu i oczyszcza krew. Inne jego właściwości to: -zapobieganie zaparciom; -poprawa funkcji oczyszczających nerek; -sprawna praca woreczka żółciowego; -działanie przeciwbólowe i uspokajające; -poprawa wyglądu włosów i stanu skóry. Właściwości lecznicze mają tylko świeżo wyciśnięte soki, dlatego najlepiej jest pić je od razu po przygotowaniu za wyjątkiem soku z czerwonych buraczków, który powinien trochę się odstać.

Podziel się tym wpisem ze znajomymi