Dieta na płaski brzuch – co jeść, a czego nie jeść, aby schudnąć z brzucha?

czego nie jeść podczas diety na płaski brzuch

Płaski brzuch jest marzeniem wielu osób zmagających się z nadprogramowymi kilogramami masy ciała. Jednak wcale nie jest tak łatwo zrzucić je z tej części ciała. Dodatkowo niektórzy mają wyraźną tendencję do tycia właśnie w obrębie brzucha. Na szczęście z pomocą przychodzi dieta, która pozwoli osiągnąć płaski brzuch bez morderczych ćwiczeń i wyrzeczeń.

Co można i trzeba jeść, żeby schudnąć z brzucha?

Rozwiewamy wątpliwości i potwierdzamy, że przy stosowaniu każdej diety ćwiczenia fizyczne są bardzo wskazane. Aktywność fizyczna pozwala nie tylko schudnąć, ale także utrzymuje nasze ciało w dobrym zdrowiu. Dlatego jeśli tylko względy zdrowotne pozwalają na uprawianie jakiegokolwiek sportu, to z pewnością warto to robić. Jednak czasem różnego rodzaju kontuzje czy urazy sprawiają, że utrzymanie prawidłowej masy ciała musi ograniczać się wyłącznie do stosowania odpowiedniej diety. Dlatego też warto wiedzieć co jeść, aby szybko schudnąć. Jednym z możliwych rozwiązań jest stosowanie diety na spalanie tłuszczu z brzucha.

Warto wiedzieć, że również stres może powodować zwiększone odkładanie się tłuszczu w rejonie brzucha. W diecie odchudzającej brzuch należy pamiętać o spożywaniu produktów, które ułatwią nam zrzucenie oponki. Przy tym należy wyraźnie powiedzieć, że głodówka nie jest rozwiązaniem naszych problemów dietetycznych. Należy jeść z głową. Ponadto dietetycy zalecają, by na diecie na redukcję tkanki tłuszczowej z brzucha ograniczyć dzienne spożycie posiłków do około 1000-1200 kcal.

Produkty wspomagające odchudzanie

Jednak co jeść aby schudnąć z brzucha? Wśród produktów wskazanych i zalecanych znajduje się między innymi siemię lniane i płatki owsiane. Produkty te zawierają dużo błonnika pokarmowego i dzięki temu regulują pracę jelit zapobiegając zaparciom, które są problemem przy stosowaniu większości diet odchudzających. Oprócz tego sięgnijmy po takie produkty, jak cukinia czy sałata. Warzywa są ważnym elementem każdej diety i są niskokaloryczne, warto więc uwzględnić je w swoim jadłospisie. Ponadto cukinia i sałata, jak również seler doskonale nadają się zarówno jako dodatek do dania głównego, jak i jako przekąska, nawet na zimno. Dobra dieta na brzuch powinna zawierać także chudy nabiał. Ważne, aby nie był to nabiał całkowicie odtłuszczony, gdyż obecność tłuszczu jest niezbędna do przyswajania większości witamin i składników odżywczych zawartych w nabiale. Ponadto nabiał jest niskokaloryczny i wpływa na przyspieszenie redukcji tłuszczu z brzucha. Wszystkie te pokarmy można śmiało nazwać produktami odchudzającymi brzuch.

Czego absolutnie nie można jeść, żeby mieć płaski brzuch?

Istnieje również lista produktów zakazanych podczas diety na zrzucenie brzucha. W pierwszej kolejności należy bezwzględnie zrezygnować ze słodzonych napojów gazowanych, które są główną przyczyną nadwagi, nie tylko w obrębie brzucha. Drugim z zabronionych produktów jest alkohol. Spożywanie go ma ogromny wpływ na pogorszenie się stanu skóry, włosów i paznokci a oprócz tego zatrzymuje wodę w organizmie i powoduje obrzmienie całego ciała, łącznie z twarzą, które wygląda nieestetycznie i daje wrażenie otyłości. Dieta na spalanie tkanki tłuszczowej z brzucha wyklucza także wszelkie słone i tłuste przekąski. Należy więc definitywnie pożegnać się z chipsami, paluszkami czy precelkami. Może się wydawać, że te produkty to drobiazgi, jednak spożywanie ich jest zaliczane przez specjalistów do tak zwanych złych nawyków żywieniowych, które powodują stopniowe zwiększanie masy ciała, również w obrębie brzucha. Dobrze jest też, aby rozpoczęcie lekkiej diety na płaski brzuch zapoczątkowało zmianę nawyków żywieniowych na zdrowsze i na zawsze.

Przedstawiamy przykładowe jadłospisy na płaski brzuch

Ażeby ułatwić walkę z nadprogramowymi kilogramami w rejonie brzucha, przedstawiamy przykładowy jadłospis w diecie na płaski brzuch i boczki.

  • Śniadanie: serek ziarnisty z rzodkiewką i ogórkiem, 2 kromki chleba razowego, herbata ziołowa
  • Drugie śniadanie: banan
  • Obiad: grillowana pierś z kurczaka, ryż, warzywa gotowane na parze
  • Podwieczorek: jedna pomarańcza
  • Kolacja: omlet z pieczarkami

Jest to tylko przykład tego, jak może wyglądać dzień na diecie odchudzającej brzuch. Produkty niskokaloryczne mogą być stosowane wymiennie pod warunkiem, że szerokim łukiem omijamy składniki z listy produktów zakazanych. Innym przykładem na dzienny jadłospis może być:

  • Śniadanie: jajecznica z dwóch jajek ze szczypiorkiem, kromka chleba razowego
  • Drugie śniadanie: jogurt naturalny z gruszką i otrębami
  • Obiad: cukinia faszerowana mięsem mielonym i kaszą gryczaną
  • Podwieczorek: jeden grejpfrut
  • Kolacja: sałatka z sałaty lodowej, grillowanej piersi kurczaka, jajka i pomidorków koktajlowych z łyżką greckiego jogurtu naturalnego

Stosując się ściśle do zaleceń diety wspomagającej chudnięcie brzucha możemy liczyć na spektakularne efekty już po tygodniu jej stosowania. Ważne jest jednak, aby z diety wychodzić stopniowo, każdego dnia nieznacznie zwiększając liczbę przyjmowanych kalorii. Takie cierpliwe i powolne wychodzenie z diety pozwoli uniknąć efektu jo-jo. Dzięki temu efekty diety pozostaną na dłużej bez obaw o szybki powrót do wcześniejszej sylwetki.

Podziel się tym wpisem ze znajomymi