Jak przestać jeść słodycze?

jak rzucić słodycze

O tym, jak szybko przestać jeść słodycze, można przeczytać dziesiątki artykułów. Jednak nawet one nie zawsze są pomocne w znalezieniu sposobu na wykreślenie cukru z jadłospisu. Wszyscy jesteśmy inni i z różnych powodów sięgamy po słodkości. Dlatego nie każdy sposób na rzucenie słodyczy działa na poszczególne jednostki. Nie oznacza to jednak, że należy się poddać. Rezygnacja ze słodyczy może być sposobem na odzyskanie szczupłej sylwetki, poprawę jakości cery i wyleczenie niektórych problemów zdrowotnych.

Podpowiadamy od czego zacząć odstawiając słodycze

Słodycze z całą pewnością nie służą ani zdrowiu, ani zgrabnej figurze. Tego faktu nie trzeba udowadniać naukowo, wiele osób na własnej skórze przekonało się, jak jedzenie słodyczy może zmienić ciało i w jaki sposób działają one na cerę. Zawarty w słodyczach cukier wpływając na gospodarkę hormonalną przyczynia się do trądziku, który występuje nie tylko u młodzieży. Gdy spożywamy słodkie produkty, dochodzi do intensyfikacji podziału komórek, które budują przewody wyprowadzające gruczołów łojowych. W momencie, gdy przewody się zwężają, zaczyna zalegać w nich łój. Co więcej, wysoki poziom cukru generuje reaktywne formy tlenu, które przyspieszają proces starzenia się. Ponadto regularne jedzenie słodyczy to częste wahania poziomu glukozy w krwi, który spadając sprawia, że stajemy się ospali. Obciąża ono trzustkę i może być przyczyną cukrzycy typu 2.

Ażeby móc cieszyć się witalnością przez całe życie, potrzebna jest rezygnacja z takich używek, jak słodycze. Krokiem w dobrą stronę jest wprowadzenie diety opierającej się na zasadach zdrowego żywienia. Ale od czego zacząć zdrowe odżywianie? Uzależnieni od słodyczy bardzo często zadają sobie to pytanie. Z reguły pada ono po stwierdzeniu pierwszych objawów spożywania nadmiernej ilości słodyczy.

Pierwszym krokiem do tego, by w końcu zacząć wprowadzać zasady zdrowego odżywiania, jest przyznanie się przed samym sobą: „jem słodycze, które mi szkodzą” lub „jestem uzależniony od słodyczy”. Moment dostrzeżenia problemu ma kluczowe znaczenie. Przyznanie się do popełnianych błędów to pierwszy krok na drodze wiodącej do sukcesu. Następnie należy zapytać siebie samego, co jest przyczyną częstego sięgania po słodycze? Może się zdarzyć, że jedzenie słodkości jest efektem stresu i lęków, które sprawiają, że zachowujemy się kompulsywnie. W tym przypadku dobrze jest udać się do psychoterapeuty. Nie skorzystanie z porady specjalisty, gdy za nadmiernym spożyciem słodyczy stoją negatywne emocje, może być dużym błędem. Wówczas wykreślenie cukru z jadłospisu będzie mocno utrudnione. Ponadto trzeba być świadomym, że nadmiar słodyczy w diecie może być objawem choroby, takiej jak kandidoza. Potwierdzenie tej diagnozy wymaga odpowiedniej kuracji, po której być może nie będzie potrzebne szukanie odpowiedzi na pytanie, jak wyeliminować słodycze z diety?

Jak skutecznie przestać jeść słodycze?

Aby móc szybko przestać jeść słodycze, należy zacząć od pozbycia się z najbliższego otoczenia wszystkiego, co zakazane. Magazynowane w domu i pracy słodycze należy wyrzucić lub oddać tym, którzy są w stanie kontrolować swój apetyt. Później dobrze jest zaopatrzyć się w chrom. Jest to sposób jak stopniowo przestać jeść słodycze. Chrom to skuteczne narzędzie w walce z nadmiernym spożywaniem wszystkiego co słodkie. Dzięki niemu nieodparta chęć zjedzenia czekolady czy innego źródła cukru, ulega wyraźnemu osłabieniu. Dzieje się tak, ponieważ chrom wspomaga zarządzanie gospodarką lipidową oraz węglowodanową. Wszyscy, którzy zastanawiają się jak przestać jeść słodycze, mogą dodatkowo zwiększyć efektywność chromu poprzez dostarczanie go z witaminą C. Sprawia ona, że chrom jest lepiej wykorzystywany. Warto jednak być świadomym, że skuteczność tego suplementu jest bardzo indywidualna. Nie u wszystkich zastosowanie chromu zmniejsza apetyt na cukier. Dlatego też chrom nie jest jedyną i uniwersalną odpowiedzią na problem jak rzucić słodycze.

Jak przestać jeść słodycze w ciąży?

Stan błogosławiony jest dla kobiety szczególnym momentem w życiu. W tym okresie niejako traci ona panowanie nad swoim ciałem. W czasie ciąży kobietę nękają różne zachcianki na konkretne produkty spożywcze. Słodycze nie są tutaj żadnym wyjątkiem. Często jest tak, że zwyczaj jedzenia słodyczy w dużych ilościach przechodzi jako nawyk jeszcze z okresu przed ciążą. O ile wcześniej nadmierne spożywanie słodyczy mogło zaszkodzić jedynie samej kobiecie, o tyle kiedy jest ona w ciąży, ryzyko cukrzycy dosięga także nienarodzone jeszcze dziecko. Ponadto zbyt duże spożycie słodyczy w ciąży powoduje nadmierne pobudzenie dziecka, co staje się kłopotliwe również dla matki. Dodatkowo zajadanie się słodyczami powoduje przybieranie na wadze, którą to niezwykle ciężko będzie zrzucić po porodzie. Dlatego tym bardziej ważne jest, aby wiedzieć, jak przestać jeść słodycze w ciąży. Najważniejsze jest, by niezdrowe i szkodliwe słodycze zastąpić tymi zdrowymi i dozwolonymi. W ten sposób przyrost wagi nie będzie tak brutalny a i maluszek poczuje się lepiej, kiedy zamiast czekolady otrzyma na przykład suszony owoc. Jednak absolutnie i bezwzględnie należy pamiętać, aby unikać słodkich napojów gazowanych. Jest to zagrożenie dla każdego, nie tylko dla ciężarnej kobiety, dlatego wystrzegajmy się ich jak tylko możemy.

Jak przestać jeść słodycze w nocy?

Bardzo dużym problemem u osób zmagających się z nadmiernym spożyciem słodyczy jest kwestia tego, jak przestać jeść słodycze w nocy. Oczywiście najlepiej byłoby, gdybyśmy mogli po prostu się od tego powstrzymać. Jednak nie każdy ma tak silną wolę, by tego dokonać bez żadnej pomocy. A przecież to właśnie nocne podjadanie, zwłaszcza słodyczy, jest główną przyczyną przybierania na wadze a to w konsekwencji prowadzi do otyłości. Ważne, by wprowadzić zmiany w sposobie żywienia, zanim problem będzie zbyt duży, by poradzić sobie z nim samemu. Chcąc przestać jeść słodycze w nocy za każdym razem, kiedy chcemy po nie sięgnąć, należy się zastanowić, czy nie robimy tego z nudów, bo właśnie taki jest najczęstszy powód nocnego podjadania. Dodatkowo zadbajmy o to, aby na 4 godziny przed snem zjeść zdrową, lekkostrawną lecz pożywną kolację. Jeśli napełnimy brzuch i zapewnimy swojemu organizmowi niezbędną dawkę energii, nie powinien się on już upominać o słodycze późną porą.

Jak raz na zawsze przestać jeść słodycze?

Osoby, które są pewne swojej silnej woli i chcą odpowiedzi, jak przestać całkowicie jeść słodycze, mogą przejść na dietę niskowęglowodanową. W trakcie jej trwania wprowadza się do menu odpowiednio małe porcje węglowodanów. W dietach niskowęglowodanowych istotne jest jedzenie zielonych warzyw liściastych, orzechów, migdałów, warzyw krzyżowych, jaj, ryb, tłustego naturalnego nabiału, tłuszczów z awokado. Słodycze na diecie niskowęglowodanowej są zabronione.

Skuteczna może okazać się również dieta o niskim indeksie glikemicznym, która polega na spożywaniu produktów o niskim IG. Prawidłowo skomponowane i jedzone o stałych porach, pozwalają zminimalizować chęć jedzenia słodkiego. Sprawiają, że przez dłuższy czas nie czuje się głodu. Do produktów o niskim IG zaliczane są na przykład pomidory, surowa marchew, brokuły, kalafior, sałata, biała fasola, grejpfrut, wiśnie, morele oraz śliwki suszone. Są to dwie najbardziej skuteczne dietetyczne odpowiedzi na pytanie, co zrobić żeby przestać jeść słodycze.

Przedstawiamy tak zwane zdrowe słodycze

Wszyscy, którzy nie wiedzą jak wytrzymać bez słodyczy w swoim życiu, mogą szukać zdrowych zamienników. Rezygnacja z przemysłowych słodyczy nie oznacza, że należy raz na zawsze zapomnieć o słodkim smaku. Dobrze jest wybierać zdrowe źródła cukru, takie jak owoce, które jednocześnie skrywają w sobie masę witamin i składników mineralnych. Zamiast kupować w markecie, można samemu przygotować zdrowe słodycze ze stewią czy z ksylitolem. Dobrą alternatywą dla słodyczy są także suszone owoce. Nie tylko są słodkie i smaczne, ale także stanowią źródło witamin i składników mineralnych a ich wybór jest naprawdę szeroki.

Podziel się tym wpisem ze znajomymi