Jakie owoce najlepiej spożywać na diecie?

jakie owoce jeść na diecie

Owoce są niezwykle istotnym składnikiem codziennej diety. Bez wątpienia to  produkty, o jakich nie należy zapominać chcąc się zdrowo odżywiać. Pełne są cennych witamin, pektyn i drogocennych składników odżywczych. Pojawiają się jednak głosy, że ze względu na zawarty w nich cukier, nie powinno się jeść owoców będąc na diecie odchudzającej. Pogląd ten jest jednak krzywdzący dla tych wartościowych produktów, a takie działanie eliminuje z diety najbogatsze źródło naturalnych witamin. Owoce powinno się jeść również na diecie. Wyjaśniamy dlaczego oraz podpowiadamy, jakie owoce są dla naszego organizmu najcenniejsze.

Owoce a dieta – które z nich wybrać, by efektywnie tracić nadprogramowe kilogramy

Główny zarzut przeciwko owocom związany jest z zawartym w nich cukrem. Pogląd na temat diet i odchudzania mówi, że należy absolutnie wyeliminować cukier z diety. Trudno się z tym nie zgodzić. Jednak warto pamiętać, że w owocach zawarte są cukry proste a te szczególnie łatwo rozkładają się w organizmie i nie stanowią dużego problemu przy odchudzaniu. Oczywiście z owocami w diecie nie należy przesadzać, bo jak wszystko inne, tak i owoce – w nadmiarze, mogą spowodować, że dieta odchudzająca nie będzie efektywna. Tak więc co najlepiej jeść na diecie?

Owoce dietetyczne o niskim indeksie glikemicznym

Istnieje grupa owoców, które można nazwać dietetycznymi owocami. Mają one niski indeks glikemiczny, czyli bardzo nieznacznie podnoszą poziom cukru we krwi. Ponadto bogate są w liczne substancje odżywcze, które mogą wręcz wspomagać odchudzanie. Do grupy tak zwanych dietetycznych owoców można zaliczyć między innymi czarną porzeczkę, czereśnie, agrest, czarną jagodę, maliny, truskawki i wiśnie, ale również nasze rodzime jabłka i gruszki.

Koktajle i sałatki owocowe wspomagające proces odchudzania

W dietach dużą popularnością cieszą się również dietetyczne koktajle owocowe. I jeżeli tylko koktajle te nie są dodatkowo dosładzane i wykonane są z owoców o niskim indeksie glikemicznym, to jest to bardzo dobry pomysł na drugie śniadanie. Dietetyczne koktajle owocowe mogą zostać przyrządzone za pomocą wyciskarki wolnoobrotowej, sokowirówki lub też blendera – kielichowego lub ręcznego. Widać więc, że możliwości przyrządzenia takiego koktajlu, jest bardzo dużo.

Wartość odchudzająca, dietetyczna i energetyczna koktajlu owocowego jest tym większa, jeśli wykonamy go z połączenia owoców i warzyw. Szczególnie cenione przez dietetyków są zielone koktajle, zawierające na przykład kiwi lub szpinak. Dodatkowo dietetyczne koktajle owocowe, dzięki swojej płynnej postaci, są znacznie łatwiej trawione a witaminy, pektyny i substancje odżywcze w nich zawarte, są dużo lepiej przyswajalne przez organizm. Okazuje się więc, że dietetyczne koktajle owocowe mają większą moc, niż surowe owoce spożywane w całości.

Według tej samej zasady, dobrym pomysłem jest wypróbowanie dietetycznych sałatek owocowych. Potrawa taka, o dokładnie i starannie dobranych składnikach, posiada ogromną wartość. Z jednej strony jest nieocenionym źródłem witamin, a z drugiej – pomaga zrzucić nadprogramowe kilogramy masy ciała.

Jakich owoców bezwzględnie należy unikać na diecie?

Zgodnie z tym, o czym wspomnieliśmy wcześniej, będąc na diecie zalecane jest spożywanie owoców o niskim indeksie glikemicznym. W związku z tym, owoce o wysokim indeksie, mimo zawartości licznych witamin, będą utrudniały zrzucanie kilogramów z powodu dużej ilości cukru, jaki w sobie zawierają. Jakich owoców unikać na diecie? Otóż do owoców o wysokim indeksie glikemicznym zaliczają się między innymi mango i kokosy, są to owoce bardzo smaczne, ale zawdzięczające swój smak głównie dużej zawartości cukru, który jest wrogiem odchudzania. Oprócz tego do grupy owoców zakazanych zaliczają się także winogrona, awokado, również suszone owoce na diecie nie są wskazane. W procesie suszenia z owoców odparowuje woda, zmniejsza się ich masa, jednak ilość cukru pozostaje niezmienna. W efekcie powoduje to, że na mniejszą masę owocu procentowo cukru jest znacznie więcej. Tym samym owoce suszone a dieta nie idą ze sobą w parze.

Podziel się tym wpisem ze znajomymi